Naša prvá v 3 (4)

marca 08, 2017






Už to budú skoro tri roky, čo sme boli prvý krát na dovolenke, ako rodina a rodičia. Ja s pochybnosťami, ako to zvládneme, cestu aj pobyt, som si dala veľmi záležať, aby bol apartmán úplne podľa mojich predstáv. Priority sa úplne zmenili aj v tomto smere. Za mladi mi bolo jedno, aké bude zariadenie, koľko ľudí..v podstate som vyhľadávala masovky a nočný život, plné promenády. Veď na izbu sme sa chodili len vyspať. Ale! Teraz som si už „pritvrdila“ v požiadavkách a vyslovene som si ušila všetko na mieru. Cítila som sa síce ako harpia, ktorá si ide tvrdo za svojím a neupustí ani z jednej zo svojich predstáv, no vyplatilo sa. Hlavne vďaka trpezlivosti a ústretovosti Anky, žienky, ktorá so mnou absolvovala celý ten výberový masaker niekoľko týždňov. 







Išla som vyslovene po novučičkom apartmáne, novom zariadení. Kuchyňa bola komplet zariadená, vrátane umývačky. Terasu sme mali veľkolepú celučičkú pre seba. Detská postieľka, stolička, všetko sme mali nachystané. Žiadne preľudnenie, kľudná časť mestečka a rodinné prostredie. 




Nakoniec sme vybrali letovisko Novi Vinodolsky. Apartmán bol úplne podľa mojich 
predstáv, po štandardných oficialitách s majiteľom sme sa vybalili a išli preskúmať okolie. Jasné, že prvé kroky viedli na najbližšiu pláž. Adamenko mal obdobie „rúčkovania“, takže si buď hovel v kočíku, alebo v nosiči. Počas prvých dní sme si očekovali niekoľko pláži a na tretí krát sme našli tú svoju. Počas celej dofči sme chodili na pláž Vela plaža. Je dlhá  1800m, z jemného štrku, pozdĺž celej pláže sa nachádzajú početné bary, reštaurácie a cukrárne ponúkajúce tunajšie špeciality. Jeden koniec pláže je pre adrenalínovcov a aktívnych ľudí. 
My sme sa vyskytovali na tom druhom, kľudnejšom konci pláže. Nemuseli sme si vôbec privstávať, v akomkoľvek čase sme si našli miestečko. Dokonca sa mi zdalo, akoby sme mali rezervačku na ten istý flek. S kočíkom, stanom, karimatkami a dekami sme mali placu habadej. Typické slamené slnečníky s lehátkami boli k dispozícii bez poplatku. Reštaurácie a stánky s občerstvením sme mali mali po ruke.






Po pobyte na pláži nasledoval klasický rituál..doplniť chladničku a vyčarovať rýchlovečku na tanieri pre môjho princa, ktorému už nestačilo bio mlieko. To som ešte netušila, že mi prirodzene odchádza, respektíve slabne jeho výživa, pretože vo mne rástol Šimonko. O tom sa môžete dočítať tu http://themomentsoflifeee.blogspot.sk/2015/11/normal-0-21-false-false-false-sk-x-none.html.

V centre mesta máte možnosť nakupovať obchodoch aj nám dôverne známych: LIDL, SPAR..

Na prekvapenie sme stretli (počuli) minimum Slovákov. Tak som sa ozaj cítila, ako na dovolenke :-)

Keby som chcela zhrnúť celkovú destináciu, doporučila by som ju pre čisté more, prekrásne pláže, borovicový les pri pláži, pláže v samotnej oblasti, pokoj a ticho v mieste bez veľkého návalu ľudí, oblasť bohatá kultúrnymi a historickými pamiatkami, možnosti organizovania kongresov, možnosť zúčastnenia sa na zaujímavých výletoch, možnosť plavby po blízkych ostrovoch, typická regionálna gastronomická ponuka na blízku, možnosť spoznávania života ľudí a miestnych zvykov.



Prajem Vám drahí moji pohodové vyberanie dovolenky, príjemný pobyt a krásne zážitky. Ja som si vďaka tomuto článku krásne pospomínala. Sladká to nostalgia :-)
Budem veľmi rada, ak Vám k tomu dopomôžem aj ja :)


  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov