Moje obľúbené

októbra 27, 2017



Včera som sa s nádejou vytešovala, že začalo druhé kolo Babieho leta. Hm..nebolo by na škodu. Aj by mi to dobilo baterky. Posledné dni som ako ubitá kladivom, hlavne doobedia sú pre mňa zmŕtvychvstanie. A opäť by sme mohli byť dlhšie vonku, to by bola paráda.

Prednedávnom som si v reštike pri vedľajšom stole vypočula rozhovor dvoch zrelých párov, ako spomínajú na svoje maminy, ktoré boli len v kuchyni za šporákom, alebo metlou v ruke. Skonštatovali, že s nimi sa vlastne hrávali len otcovia. Určite nechcem, aby na mňa moje deti spomínali v zmysle kuchárka a upratovačka. Aj keď si pri ixtom dennom vysávaní siz toho uťahujem, že chalani vy mi dáte na poslednú cestu vysávač so sebou :-). No chcem a snažím sa mať s nimi čo najviac zážitkov, momentov a pocitov v rámci hier, akcií, výletov. Preto varím rýchle a praktické jedlá. Keď pečiem, tak v zmysle „všetko zamiešať v jednej mise, vyliať na plech a rúra peč“. Na moju obranu chalanom krémové zákusky moc nechutia, tak mi to aj uľahčujú. Jedine Vianoce mi dodajú akúsi energiu na väčšie kuchynské orgie.



Pamätám si posedenia s mojimi starými rodičmi, ako som hltala ich spomienky za mlada. Babka mala 5 ( jedno pri pôrode umrelo) detí a v podstate o 4 súrodencov sa starala sama. Buď dedko bojoval vo vojne ako partizán, alebo bol v zajatí, alebo bol kdesi mimo domova za robotou. Nemali to veru tie ženy vôbec ľahké. Nehýrili množstvom robotizovaných pomocníkov v domácnosti ako mi teraz, neriešili tabuľkové príkrmy, monitory dychu, milión 500 druhov kresielok v 1000 odtieňoch, kde budú rodiť, ktorého pôrodníka si zaplatia.. Jednoducho to na nich prišlo. Predýchali, vytlačili a malé klbko bolo na svete. Uviazali do šatky a hajde na pole.
Ale dnešná doba je úplne iná. Či chceme viac, alebo menej pohltí nás preinformovanosť a s ňou aj riešenie preriešeného. Materstvo kedysi a dnes sa v mnohom líši, ale vždy sa viac prikloním na recepty babičiek plné dlhoročných skúseností.


Tieto fotky sú o nás 3. Soňa krásne zachytila, ako si vieme užívať náš spoločný čas a lásku.


Ako ste na tom vy drahí rodičia ? Držíte sa starých dobrých receptúr, alebo ste skôr zástancami " všetko sterilizovať a držať sa bábätkovského šlabikára"?

P.S.: V nedeľu si nezabudnite prehodiť čas :-* 

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov