FASHION ROYAL

marca 06, 2017



Sekáče boli pre mňa ešte pred tromi rokmi neznámi pojem.  Áno, sem tam som do nejakého nahliadla, no nevedela som si tam nič vybrať. Nič mi nevoňalo..a to doslova. Tovar sa mi zdal moc obnosený na to, že by som mala zaňho platiť. No možno som mala v hlave len nejaký blok. 


Za to príchodom Adamča na svet som sa to akosi naučila. Predsa len, fungujeme z jedného platu a peniaze sa musia rozumne porozdeľovať. Je pravda že vždy mi záležalo na tom, čo mám na sebe, ale na značky som si nikdy nepotrpela. Prioritou pri výbere oblečenia je predovšetkým materiál, strih a pocit. Ten zohráva veľmi dôležitú úlohu. A samozrejme, nech to nestojí majland. 
Pamätám si, ešte ako pubiška, keď som sa zvŕtala pred zrkadlom a robila si súkromnú módnu prehliadku, mamina len prešla okolo s poznámkou „veď ideš len do školy, nie na mólo“..a bolo po radosti. Ale zostalo mi to. Dúfam však, že je to u mňa v rámci normy a nie už diagnózy. A to isté sa snažím prirodzenou cestou vštepiť svojim synom. 
Nie, nemusia byť zoženštelí, ale bola by som rada, keby mali cit pre módu. Aj keď je to u každého jedinečné a za vkus sa dá pokladať všeličo, no priala by som si , aby im na tom aspoň trošku záležalo. Neskôr sa to preukáže aj na iných životných situáciách.

Dnes je doba, kedy sa skôr presadzuje recyklácia. V nábytku, bytových doplnkoch, či v móde. U nás to ešte nie je tak veľmi rozbehnuté, ako v zahraničí, ale dúfam, že ľudia postupne prídu na to, aké je to praktické. Veď už „len“ to, že sa nezaťažuje životné prostredie je skvelý argument na začatie.

Ja napríklad rada kombinujem nové zo starým. Je to výborný protiklad a vo výsledku nie je vôbec vidieť, že by boli kúsky z druhej ruky. Priznajme si, že detské oblečenie je častokrát drahšie, než to na dospelých. A pritom sa viac opotrebuje za minimálnu dobu. Či rastom dieťatka, alebo pri hre. Pre mňa osobne sú aj 20eurové tepláky pre chalanov taký strop. Ale pokiaľ je dobrý materiál a strih, ktorý zaujme je to s prižmúrením oka ešte OK. A v nových kúskoch uprednostňujem slovenských výrobcov. Našťastie máme dosť šikuliek, ktoré sa tomu venujú.


Ak kupujem v normál obchodoch, najprv si všímam oddelenie SALE. Pokiaľ to je vyslovene životu a počasiu potrebné, zbehnem aj do bežnej kolekcie. Ale snažím sa čo najviac ušetriť. 
Výrok "šaty robia človeka", je zaužívaný, ale je to len prvý dojem. Je pravda že aj ten je dôležitý, pokiaľ s dotyčným neplánujete stráviť dlhší čas. Ale ak je to opačne, tak pod tým krásnym je to ozajstno. Duša a charakter, ktoré sa Vám odhalia skôr či neskôr. A pekné, drahé, značkové šaty to už nezachránia.

Takže asi tak z môjho filozofického okienka a poďme sa baviť opäť o šetrnom nakupovaní.

Chalani majú zhruba 50% vecí zo sekáču a bazárikov, ja slušných 80%. Som schopná nakupovať vlastne len v jednom kamennom sekáči. A ten mám tu za rohom. Niekedy výhoda, inokedy nie. Hlavne, keď nejsou prachy :-)


Aďa, majiteľka sekáču si necháva voziť veci väčšinou z Anglicka. Niektoré sú dokonca ešte s visačkou, neprané, nenosené. Všetky veci voňajú a sú v tip top stave. Som jedna z jej verných klientiek a u nej nemám absolútne pocit, že nakupujem z druhej ruky. Nikdy som odtiaľ neodišla na prázdno. Ústretový prístup a niekoľkoročné cenné rady sú to, čo tam okrem dámskeho a detského oblečenia dostanete. Kým si budete vyberať a skúšať, deťúrence sa pekne vyhrajú v detskej časti.

My sme si pre Vás pripravili niekoľko kombinácii a dúfam, že sa budú páčiť :-)


MIESTO: TU




















Nový príspevok o sekáčovej túre nájdete u Mišky TU.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov