Živá voda

júla 05, 2016

 



Po príjemnej ceste a vystúpení z auta ma prekvapila veľkosť areálu Živá voda. Nečakala som, že to bude také rozľahlé.  Expozícia v obci Modrá je zámerne vybudovaná na miestach, kde v minulosti bývali močariská a rybníky, sú tam pramene podzemnej vody. Archeologické nálezy dokladajú  tunajšiu tradíciu rybnikárstva. Uchvátili ma všadeprítomné slamené strechy, vďaka ktorým sme sa s mužom na chvíľu mysľou teleportovali do Holandska.


Pre mňa bolo najväčšie gro výletu prehliadnuť si podvodný tunel v sladkej vode. V prírode je to ojedinelí experiment v rámci celej Európy. Nachádza sa v hĺbke 3,5 metra pod vodnou hladinou, má dĺžku 8 metrov a šírku 2 metre. Po ľavej strane môžete vidieť ryby chladných vôd, horských potokov a riek. Pravá strana patrí predovšetkým veľkým rybám. Typickým obyvateľom je kapor, ktorého chovajú v niekoľkých formách.  Dravce reprezentujú šťuky a sumce. Raritou expozície sú jesetery, ktoré kedysi migrovali z Čierneho mora až do rieky Moravy. Medzi jeseterom ruským, malým či hviezdnatým sa vyníma vyza veľká - najväčšia sladkovodná ryba sveta. Je tam vidieť aj niekoľko výz dlhých takmer 2 metre.


Vedľa sa nachádza archeoskanzen - Veľkomoravské sídlisko stredného Pomoravia. Dozvedeli sme sa kopec zaujímavostí o Slovanských predkoch a živote Cyrila a Metoda.
Hneď pri vstupe nás privítala prítulná koza Róza, ktorá mala hlavu strčenú v okienku miestneho občerstvenia. O domáce zvieratká tam nebola núdza.

Každá chatrč má svoju minulosť a význam. Každý príbytok sa líšil veľkosťou a významom. Fascinovali ma rozmerom, dnes máme veľkosťou také panelákové kúpelne. O spaní na zemi v rozmeroch detskej postieľky ani nehovorím. Len tak, na udupanej zemi. Ak to bola v tej dobe významnejšia osobnosť napr. mních mal podstlané senom a kožušinou. Vzácnejší a dôležitejší predstavitelia už mali drevené postele. 


My sme si medzi oboma prehliadkami dali pauzičku v reštaurácii s príjemnou usmievavou obsluhou a chutným obedom. Pokiaľ máte deti, ktoré vám obsedia ( my len jedno), tak si v kľude pochutíte, kým sa decká vyhrajú v drevenom bludisku.  


Takýto celodenný výletík odporúčam všetkými desiatimi. Domov prídete ako spolujazdec trošku viac oddýchnutý, než šofér. Tentokrát si to zlízol manžel. Ja som sa hlavne cestou späť premiestňovala k Šimonovi, ktorý si dožadoval moju blízkosť a samozrejme mlieka.

Užívajte leto, prázdniny so svojimi xxx


Tričká TU
Tepláky TU
Tenisky TU



  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov