Vidiečania

júla 12, 2016




Je dávno po 23:00 a ja mám na šporáku polievku, aby som mala na zajtra aspoň niečo navarené, keďže dnes sme boli celý deň pri vode a zajtrajšie plány sú opäť výletové vďaka počasiu.
Priznávam, dnes som mala hrdinské plány, že navarím aspoň na 2-3 dni, no celé doobedie som riešila asi milión sporov medzi mojimi dvoma škriepiteľmi, medzitým som sa naivne 4 krát pokúšala uspať asi nejtemperantnejšie dieťa pod slnkom ( rozumej Šimona). Jasné, že ma vycucal a so spokojným úškrnom mi zdrhol z postele. A dokola kolečkatého.
Ale to je v podstate náš bežný kolotoč.

 Vráťme sa k tej polievke :D. 
Tým som chcela povedať, že v zimných mesiacoch by som takýto výkon asi nedala, vtedy idem na polovičné baterky, resp. zotrvačník.
Letné mesiace a práve prázdninové obdobie mi dodávajú energiu, aj keď je to vlastne diskutabilné.

Spomínam si na svoje prázdninové obdobia, strávené na vidieku. Kedy sme liezli po stromoch, utrhávali si čerešne, slivky a tie letné kyslé jablká, po ktorých mi naskakovali zimomriavky. Celé dni sme sa premávali po uličkách na bicykloch, keď nás niečo zaujalo, odhodili sme ich kdekoľvek a šli sme za svojim huncútstvom. 
Šušťanie kukuričných listov, cez ktoré sme sa predierali s malou dušičkou a adrenalínom zároveň. Aby sme susedovi pooberali pár kúskov z úrody. A večer sme sa nevedeli dočkať, kedy sa uvarí, v tých veľkých smaltových hrncoch a nevedeli sa jej povyťahovať zo zubov. Pozorovať „vojačikov“ v mravenisku, ako im ide všetko od ruky a organizovane. A ako štípala dezinfekcia na odretých kolenách a lakťoch. 
AU!
 Pozorovanie pri kŕmení domácich zvierat, „voňavé“ čistenie peria husí a kačiek...ale potom tá chuť..a kvalita. 
Večer sme prichádzali zaprášený až za ušami, padli do postele príjemne unavený. Ešte pri zaspávaní sme si medzi sebou rozprávali zážitky z prežitého dňa a tešili sa na ďalšie úplne obyčajné, ale za to čarovné dobrodružstvá.

To isté chcem „podarovať“ svojim synom. Jedno z posolstiev tej krásnej nie pretechnizovanej doby. Na takéto zážitky vôbec netreba mať ani dnes zlatú kartu. Stačí mať voľnú myseľ a tešiť sa z mála.


Užívajte si svoje leto, prázdniny, dovolenky tak ako to cítite :)







  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov