ATOPICI

februára 08, 2017





 

Adamčo mal už od narodenia problémy s pokožkou. Síce ma na novorodeneckom utvrdzovali, že sa len čistí z plodovej vody..ale ako kamoška nedávno písala, intuícia matky je na druhú. Mňa nesklamala zatiaľ ani raz počas celého môjho doterajšieho života. A dupľovane tá materinská.
Už v prvé dni nášho rande na slepo som vedela, že láska môjho života zdedila alergiu po mne. Aby som začala od piky. Mňa tento deficit chytil až v dospelosti, po tom , ako mi zahynul 4nohý chlpáč. Začala som mať veľké kožné problémy, ale len v oblasti tváre. Kožný lekári si so mnou nevedeli rady, len si so mnou všetci podávali kľučky so záverom nejakého druhu ekzému, ale nikdy to nepovedali definitívne. Na imunológii si ma najprv pofotili, s vetou, že ešte nič také nevideli. A to už je asi čo povedať, keď človek od fachu je v nemom úžase z môjho výzoru. Po kožných testoch mi najviac vyskočil pes a mačka a koreňová zelenina. Vraj by som nemala byť ani v kontakte s ľuďmi, ktorý zvieratá majú, pretože mikro častice z ich kože majú aj na svojom oblečení. Vrátilo sa mi to 3krát, ale počas tehotenstva v takej sile, že po ďalších testoch a konzultácii s lekárom som nemohla jest žiadne kôstkové, či jadierkové ovocie, žiadnu exotiku, múku akúkoľvek a zo zeleniny tiež v podstate minimum. Bola som o to viac vystrašená, keďže sa vo mne vyvíjal Adamenko. S mojím výzorom som si ozaj rozmyslela, či idem vôbec medzi ľudí. Už len so slušnosti k nim som to obmedzovala. Nakoniec mi kolegyňa poradila naturoterapeuta, ku ktorému som nabehla a stanovil mi 9 až 12 mesačnú liečbu. Odchádzala som od neho s nádejou a taškou plnou kvapiek a práškov (všetko z byliniek). Po príchode domov som si hneď dala z každého podľa dávkovania. No po pár hodinách som mala zimnicu, horúčku a neuveriteľnú bolesť tváre, ktorá prechádzala až do neznesiteľnej pálivosti. Okamžite som celú liečbu zavrhla a kontaktovala liečiteľa, ale aj jeho pacientov. Od oboch strán mi bolo vysvetlené, že organizmus sa zbavuje všetkých toxínov, parazitov a ostatného bordelu z tela, vrátane kortikoidnej liečby z minulosti. Tak som to riskla a začala odznova. Malo to pomalší priebeh, než pri bežnej (chemickej) liečbe, ale poviem Vám stálo to za to. Zhruba po 10. mesiacoch som bola čistá a odvtedy s úplne bežným jedálničkom som až doteraz. Je pravda, že v prítomnosti zvierat začnem kýchať, kašlať, sopliť a slziť. No po okamžitom nekontakte s nimi som ok.

No a niečo podobné má Adamenko. Zo začiatku som ho ani ničím nenatierala..nechcela som tú jemnú, panenskú pokožku zaťažovať. No po čase sa to zhoršovalo a rozširovalo, tak má za sebou kúpele v hypermangáne, v ovsených vločkách, natieraný kyselinou mliečnou. Najhorší priebeh to malo predminulé leto, kde som mala podozrenie na chlór vo vode. Ložiská mal rozškrábané do krvi, samozrejme sme museli dávať pozor aj na stravu. Aj keď v jeho prípade maximálnej konzervatívnosti jedálničku a odporu k ochutnávaniu je to diskutabilné.

Ale, aby som sa dostala k podstate príspevku rada by som Vám predstavila produkty bežnej dennej kozmetiky, ktorú používame.




Ako prvý je sprcháč od BIODERMI, ktorý používame dlhodobo, s menšími prestávkami. Neobsahuje mydlo, ale za to je penivý, čo ja len pre svoj dobrý pocit , že ozaj umýva potrebujem. Hydratuje, nevysušuje a je hypoalergénny.  Upokojujúce látky zmierňujú pocit pnutia pokožky. Je len jemnulinko parfumovaný, čo Adamčovej pokožke vôbec nevadí. Je aj bez parabénov, alergénov a umelých farbív. Má prirodzene modrastú farbu. Vždy kupujem 500ml balenie a ozaj stačí jedno stlačenie pumpičkou a máte bohatú penu.

 

Na pravidelné natieranie tela som pred pár mesiacmi náhodou našla v Dmku Babylove telové mlieko, ktoré môžeme nanášať aj tvár. Je špeciálna na detskú suchú pokožku bez obsahu farbív a živočíšnych zložiek. Obsahuje hamemelom , slnečnicové kvety a mandľový olej. Podporuje ochrannú funkciu kože a robí ju jemnou a hebkou.

Hamemelom je pôvodom východoázijský a severoamerický ker a má čosi do seba. Nie je to len jeho zaujímavý vzhľad. Má tiež preukázané liečivé účinky a vďaka tomu si čoraz väčšiu popularitu vyslúžil aj v našich končinách. Azda najzvláštnejšie je na ňom to, že kvitne v zime, kedy ostatné rastliny majú dávno „po sezóne“. V lete si ho ani nevšimnete. Jeho konáriky sú totiž holé a opadané a hamamel vtedy vyzerá, akoby vysychal. Ak sa však prizriete bližšie, objavíte pod vetvičkami zárodky malých výhonkov. A na jeseň Vás hamamel upúta krásne dočervena sfarbenými listami. To je však len začiatok. S príchodom zimy začne kvitnúť žltými, červenými, až oranžovo medenými kvetmi, ktoré nádherne rozvoniavajú. Farba kvetov závisí od druhu hamamelu. Súčasne s kvitnúcimi kvetmi začnú dozrievať aj minuloročné plody. Tie obsahujú čierne semená, ktoré po dozretí môžete objaviť aj 20 metrov od stromu. Hamamel virgínsky má antiseptické, sťahujúce, protizápalové a na pleť aj upokojujúce účinky. Práve preto sa využíva v kozmetickom a farmaceutickom priemysle. Nie je to teda len obyčajný okrasný krík.

Babylove krém na tvár z tej istej rady, s obsahom kamilky a pantenolu chráni tvár pred chladom, vetrom a vlhkosťou. Má ošetrujúce zloženie s mandľovým a slnečnicovým olejom, podporuje ochranný film pleti a na dotyk ju robí jemnou a vláčnou.

Oba produkty majú hustejšiu konzistenciu, takže stačí ozaj minimálne množstvo na rozotrenie. Pokožka je po nanesení veľmi vláčna  a Adamčovi na jeho hrošiu kožu prospieva veľmi dobre.





Umývací gél Babylove jemne čistí pokožku aj vlasy. Extrakt zo slezu a pantenolu čistí pokožku aj vlasy Vášho dieťaťa bez toho, aby ju vysušoval. Je vhodný aj pre dennú starostlivosť pre dospelých. My sme ho začali testovať len nedávno a beriem ho ako kvalitnú a lacnejšiu alternatívu od Biodermi. Vôňa je pre mňa typicky bábätkovská, dokonca tam cítim aj niečo zo starého dobrému modrého olejčeku Avirilu.



Mixa Baby je v našej zbierke úplná novinka. Pri natieraní na pokožku je výrazne cítiť podiel vosku pre dostatočnú hydratáciu detskej pokožky. Glycerín napomáha pokožke vyrovnať sa s chladom a mrazom, kedy môže pokožka začervenať a byť napnutá. Vôňu nečakajte žiadnu, aspoň ja po nanesení nič necítim. Keď idem okolo tuby, pravidelne si ním natieram aj suché ruky, predovšetkým v zimných mesiacoch je to môj deficit. Suchá kožička okolo nechtových lôžok je pre mňa postrach na niekoľko mesiacov. Poznáte to, večne doma niečo umývate, utierate, umývanie rúk je nekonečné-či po prebaľovaní, šerblíkovaní..proste ruky večne vo vode a následky nie sú bohvieaké. Ako mám v lete všade vodu na doplnenie pitného režimu, tak teraz mám všade všakovaké krémiky, aby mi cinkli do nosa a nezabudla som si krémovať ruky rukaté.

  • Share:

You Might Also Like

0 komentárov